loading...

كارگزار رسمي گمرك- ترخيص كالا از گمرك-بخشنامه هاى گمرك

كار گزار رسمى گمرك سابقي - ترخيص كالا از گمرك - بخشنامه هاى گمرك

بازدید : 535
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مهم ترين پروژه شفافيت در تجارت

رئيس كل گمرك ايران مهم‌ترين دستاورد دوران مديريتش را اجراي طرح پنجره واحد تجاري عنوان كرد .

مسعود كرباسيان كه اين طرح را مهم‌ترين تحول دو سال گذشته نظام اداري كشور دانست، برخي از دستاوردهاي اين طرح را براي نظام گمركي كشور تشريح كرد. پنجره واحد تجاري با سرعت بخشيدن به مبادلات تجاري، حجم تجارت را افزايش مي‌دهد. در اين طرح كه خدمات از يك بستر متمركز (سامانه جامع گمركي) به ذي‌نفع عرضه مي‌شود، ارتقاي شفافيت در نظام گمركي را به دنبال دارد. افزايش سطح شفافيت مهمترين ما‌حصل اجراي اين طرح محسوب مي‌شود. در ششمين ضميمه تحليلي مشترك «دنياي اقتصاد» و «تجارت‌فردا»، مسائل و مشكلات مرتبط با گمرك و مهم‌ترين موضوعات اين نهاد از منظر رئيس‌كل گمرك بررسي شده و به سياست‌هاي تجاري كشور و نقش و كاركرد اين نهاد در اقتصاد ايران پرداخته شده است. در اين ويژه‌نامه علاوه بر رئيس كل گمرك، معاونان و مشاوران اين سازمان نيز به تشريح كارنامه گمرك در حوزه‌هاي مختلف به‌خصوص پنجره واحد تجاري پرداختند.

بازدید : 449
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گمرك ايران به همه تعهدات خود در راه‌اندازي كريدور سبز گمركي عمل كرده است

اسدالله عسكر اولادي رئيس اتاق بازرگاني ايران و روسيه مي‌گويد: كريدور سبز گمركي نقش بسزايي در صدور برخي از محصولات ايران به روسيه دارد و گمرك ايران براي فعال كردن اين كريدور تلاش زيادي كرده است كه انتظار داريم روس‌ها هم همكاري بيشتري در اين زمينه به عمل آورند.

وي گفت: هر كشوري براي تسهيل صادرات كالاهاي خود اقداماتي انجام مي‌دهد و گمرك ايران هم در اين ارتباط كريدور سبز گمركي را با روسيه عملياتي كرده است.
وي افزود: زماني كه ما براي به نتيجه رسيدن اين كريدور با روس‌ها در حال مذاكره بوديم بحث‌هاي زيادي پيش آمد. ما معتقد بوديم كه قيمت كالايي كه گمرك ما در پروانه‌هاي صادراتي تعيين مي‌كند، نهايي است، اما روس‌ها معتقد بودند قيمت‌ها تفاوت دارد و قيمت‌هايي كه در پروانه نوشته شده واقعي نيست. بنابراين چندين جلسه بين رئيس كل گمرك ايران و مقامات گمركي روسيه در تهران و مسكو برگزار شد و نتيجه مذاكرات اين بود كه يك كانال سبز احداث و خوش حساب‌ها از اين مسير عبور كنند و بعد از رسيدن به مقصد كارهاي اسنادي انجام آنها شود. اين كار تحولي در بخش صادراتي كشور بود و شروع بسيار خوبي را در اين بخش شاهد بوديم. ما حتي صادركنندگان معتبر را از طرف ايران معرفي كرديم و آنها هم همين كار را انجام دادند و قرار شد محموله شركت‌هاي معتبر از هر گمركي كه وارد مي‌شود به صورت آزاد وارد كشور شده و زماني كه به انبار خريدار رسيد اسناد آن براي بررسي ارائه شود. اين كار بسيار خوبي بود.

بازدید : 492
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

فراخوان دوازدهمين كنفرانس سالانه پيكارد

فراخوان دوازدهمين كنفرانس سالانه پيكارد توسط سازمان جهاني گمرك منتشر شد.

سازمان جهاني گمرك با همكاري اداره گمرك تونس دوازدهمين كنفرانس سالانه پيكارد را در تونس از 6-4 مهر 1396 برگزار خواهد كرد و از گمركات عضو دعوت شده است مقالات و تحقيقات خود را جهت ارائه در اين كنفرانس در زمينه تجزيه و تحليل داده ها؛ تسهيل تجارت؛امنيت، ماليات و ساير امور درآمدي ، با موضوعات زير به آدرس الكترونيكي تعيين شده ارسال نمايند.
تجزيه و تحليل داده ها :اشاره باينكه تجزيه و تحليل داده ها به عنوان شعار سال 2017 سازمان جهاني گمرك مي باشد و نظر به نقش حياتي آن در موضوعات گمركي و توسعه مديريت ريسك كه كنترل و بررسي موارد غير قانوني، محموله هاي قاچاق، تردد مشكوك مسافرين و جريانهاي مالي ، تسهيل تجارت قانوني را بر عهده دارد .
تسهيل تجارت : اشاره به روشهايي براي توسعه بهره وري از شيوه هاي مرزي، مديريت ريسك، پنجره واحد، حسابرسي پس از ترخيص ،سنجش تاثير اقدامات تسهيل تجارت (متوسط زمان ترخيص كالا از گمرك، هزينه تجارت، امنيت تجارت، شفافيت ، درآمد و غيره)موانع بر سر راه اجراي اقدامات تسهيل تجارت و مديريت تجارت الكترونيك.
امنيت : اشاره به سهم گمرك در برقراري امنيت در مناطق مرزي و در برابر تهديدات ناشي از جريان هاي تجاري، در چارچوب ها و محيط هاي مختلف .
همكاريهاي مالياتي گمركي : اشاره به كليه تعاملات بين گمرك و نمايندگان مالياتي ، شامل ارتباطات سازماني و تبادل اطلاعات بين نمايندگان بخصوص در زمينه تبادل اطلاعات روش ها
كنفرانس مذكوراز دريافت مقالات و تحقيقات با موضوعات رشته هاي مختلف علمي، از جمله انسان شناسي، جرم شناسي، اقتصاد، جغرافيا، تاريخ، روابط بين الملل و تجارت بين المللي استقبال مي نمايد.
مقالات بايد مطابق با الزامات زير تنظيم شوند:
خلاصه ارائه تصويري تا 1000 كلمه
مقالات حداكثر تا 9000 كلمات با فونت Arial و اندازه 11
مقالات ارسالي بايد به زبان انگليسي يا فرانسه باشند والزاما نمي بايست جديد باشند، مي توانند از مقالات كاري يا مقالات به تازگي منتشر شده باشند.
زمان كافي براي بحث و ترجمه همزمان در كنفرانس در دو زبان فوق ارائه خواهد شد .
مقالات و يا پيشنهادات با جزئيات زير مي بايستي تا 26 خرداد ماه 1395 ارسال شوند
نام، عنوان، و بيوگرافي (حداكثر 250 كلمه) از نويسنده يا نويسندگان
موقعيت فعلي، سازمان، و كشور نويسنده يا نويسندگان

لذا ازكليه واجدين شرايط فوق دعوت مي گردد نسبت به ارسال مقالات خود حداكثر تا 20 خرداد ماه 96 به دفتر همكاريهاي بين الملل اقدام و از وصول آن اطمينان حاصل نمايند.
بديهي است به تقاضاي واصله پس از تاريخ فوق ترتيب اثر داده نخواهد شد.

منبع : اخبار گمرك

بازدید : 450
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

برگزاري اولين جلسه توجيهي مسئولين ارزيابي عملكرد گمركات اجرايي استانها

اولين جلسه توجيهي مسئولين ارزيابي عملكرد گمركات اجرايي استانها در محل سالن كنفرانس ستاد گمرك ايران برگزار گرديد.

در راستاي اجراي تأكيدات مقام محترم رياست كل، دفتر بازرسي و مديريت عملكرد گمرك ايران به منظور ارائه مطلوب گزارشات ارزيابي عملكرد ضمن دعوت مسئولين ارزيابي عملكرد گمركات استان ها اقدام به برگزاري جلسه توجيهي و آموزشي آنها نمود ،در اين جلسه ابتدا اهداف و تكاليف مقرر در قوانين و مقررات، دستورالعمل ها و آئين نامه هاي اجرايي مربوطه در ابعاد شاخص هاي عمومي و اختصاصي ارزيابي عملكرد عنوان و سپس تفاهم نامه هاي برنامه هاي عملياتي سه ساله اصلاح نظام اداري در سطح دستگاهي و استاني كه توسط حوزه معاونت توسعه مديريت و منابع با سازمان اداري و استخدامي كشور منعقد شده است مطرح گرديد.
پس از آن نيز با تشريح فرآيند، نحوه ارزيابي عملكرد و شناسايي نقاط قوت و ضعف عملكرد و تأثير نتايج حاصل از ارزيابي هاي انجام شده در برنامه هاي مهندسي نقش و ساختار دولت، برنامه دولت الكترونيك و هوشمندسازي اداري، برنامه مديريت سرمايه انساني، برنامه خدمات عمومي در فضاي رقابتي، برنامه صيانت از حقوق مردم و سلامت اداري و برنامه استقرار نظام جامع مديريت عملكرد و ضرايب اهميت و استانداردهاي شاخص هاي اختصاصي مورد تبيين قرار گرفت.
در ادامه توصيه هاي لازم در زمينه متقن بودن مستندات مربوط به شاخص‌ها و نحوه تكميل فرم ها در سامانه جامع مديريت عملكرد پرداخته شد و در پايان جلسه نيز به سوالات پاسخ داده شد.

منبع : اخبار گمرك

بازدید : 493
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معاون اول رييس جمهور مسئول اصلي دروازه ورودي و پنجره واحد گمرك است

شب گذشته دكتر جهانگيري معاون اول رييس جمهور در برنامه گفت و گوي ويژه خبري با دفاع تمام قد از عملكرد گمرك در شفافيت و مبارزه با فساد گفت:گمرك مسئول اصلي دروازه ورودي و پنجره واحد است.

دكتر جهانگيري در واكنش به مشكل وزارت صمت با گمرك وضرورت رفع اين اختلاف گفت : حتما اين كار را مي كنم و حتما با هماهنگي دستگاهها انجام خواهد شد،چون گمرك مسئول اصلي است و بايد دروازه ورودي و پنجره واحد گمركي در اختيار آن قرار بگيرد و وزارت صمت مسئول تجارت خارجي كشور هست و نظراتي هم دارد.
معاون اول رييس جمهور در ادامه به دفاع از عملكرد گمرك پرداخت و گفت:گمرك دروازه اصلي كشور است و ورود وخروج كالا در آنجا اتفاق مي افتد.
وي افزود: سامانه هاي خوبي در گمرك ايجاد شده ،الان با سامانه اي كه در گمرك ايجاد شده 23 دستگاه به هم متصل هستند يعني به محض اينكه شما در وزارت صمت ثبت سفارشي براي واردات انجام مي دهيد اين به صورت آنلاين و بر خط در اختيار گمرك قرار مي گيرد.
جهانگيري ادامه داد: الان به محض اينكه به كسي ارزي در بانك تخصيص داده مي شود اين بلافاصله در اختيار گمرك قرار مي گيرد.الان وقتي كه كشتي از مقصد حركت مي كند به گمرك اعلام مي كند كه من با اين كالاها بارنامه دارم وبه سمت بندر ايران حركت مي كنم،بنابراين گمرك در مسير حركت كشتي تا رسيدن به اينجا تمام كارهايي كه بايد انجام بگيرد را انجام مي دهد،همچنين در مسير گمرك هم كاميون وقتي بيرون مي آيد كاملا در كنترل گمرك است تا به انبار برسد.

منبع :‌اخبار گمرك

بازدید : 491
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كشف 2 و نيم تن لوازم يدكي قاچاق در باك اتوبوس

مأموران گمرك پرويزخان 2480 كيلوگرم لوازم يدكي كه به طرز ماهرانه‌اي در اتوبوس ورودي به كشور جاسازي شده بود، كشف كردند.

به گزارش روابط عمومي گمرك ايران، از يك دستگاه اتوبوس اسكانيا ورودي از مرز پرويزخان 2480 كيلوگرم لوازم يدكي كه به طرز ماهرانه‌اي در باك اتوبوس جاسازي شده بود با هوشياري مأموران گمرك پرويزخان كشف گرديد.

اين گزارش حاكي است، با توجه به اينكه اين اتوبوس شاخص‌هاي خطر احصاء شده از طرف كارشناسان خبره گمرك را دارا بود عليرغم پافشاري راننده درخصوص جلوگيري از ورود به دستگاه ايكس‌ري، اتوبوس جهت بررسي و ارزيابي اوليه به سمت دستگاه ايكس‌ري هدايت گرديد و پس از انجام اسكن، كارشناسان به وجود جاسازي در قسمت باك اتوبوس مشكوك شده و جهت تشخيص نوع و ميزان كالاي جاسازي شده باك خودرو پس از بررسي كليه مكان‌هاي اتوبوس كه احتمال جاسازي در آن مي‌رفت مشخص گرديد تعداد زيادي قطعات لوازم يدكي خودرو سنگين به وزن 2480 در داخل باك خودرو جاسازي شده است.

قابل ذكر است كه پرونده جهت سير مراحل قانوني پس از انجام ارزش‌گذاري به مرجع قضايي ارسال گرديد.

منبع : اخبار گمرك

بازدید : 500
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

حضور فعال گمرك ايران در اجلاس كميته حسابرسي سازمان جهاني گمرك

دكتر مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك ايران در راس هياتي در يازدهمين اجلاس سالانه كميته حسابرسي كه در تاريخ 21-20 فوريه 2017 در بروكسل بلژيك برگزار شد، شركت نمود.

رييس كميته حسابرسي سازمان جهاني گمرك ، گمرك نروژ بوده و گمرك ايران به عنوان نماينده كشورهاي منطقه آسيا و اقيانوسيه در اين اجلاس براي بررسي عملكرد مديريتي سازمان جهاني گمرك حضور يافت. تعداد 12 كشور از طرف مجموع 180 كشور عضو سازمان در اين اجلاس نحوه اجراي طرح استراتژيك سه ساله و ميزان موفقيت آن سازمان در ارتباط با برخورد و كمك به حل چالش هاي گمركات را ارزيابي و حسابرسي مي كنند.
بررسي و مرور فعاليت هاي سال گذشته ميلادي و صدور توصيه هاي اين كميته به دبيركل سازمان جهت اجرا در سال جاري از وظايف اين كميته است كه اهرمي تاثير گذار بر اين سازمان و مقامات آن محسوب مي گردد. توصيه ها و نظرات گمرك ايران در مورد كاهش ريسك هاي چالشي كه سازمان جهاني گمرك با آنها روبروست، گمرك ايران را به عضوي موثر و مهم در منطقه آسيا و اقيانوسيه تبديل نموده است.
گمرك ايران براي بهبود عملكرد سازمان جهاني گمرك پيشنهاداتي در مورد شاخص هاي كليدي عملكرد در طرح استراتژيك سازمان در زمينه فعالان اقتصادي مجاز ، پيگيري اجراي صحيح كنوانسيون ها توسط گمركات كشورها به ويژه كنوانسيون كيوتو تجديد نظر شده ، بهبود سياست ارتباطات ، ساختار كميته هاي تخصصي به ويژه كميته فناوري اطلاعات، رتبه بندي گمركات كشورها، و ارتقاء امنيت فناوري اطلاعات سازمان جهاني گمرك مطرح نمود كه مورد استقبال اعضاي كميته حسابرسي و معاون سازمان جهاني گمرك قرار گرفت.
همچنين در حاشيه اجلاس، دكتر كرباسيان نسخه فارسي يادداشت هاي توضيحي سيستم هماهنگ را به موجيكا معاون سازمان جهاني گمرك اهدا نمود.
در اين اجلاس رئيس كل گمرك ايران را آقايان محمد روحي صفت مشاور امور بين الملل و عبدالعزيز يوسفي مسئول پيگيري امور سازمان جهاني گمرك و عزيز منصوري نماينده سفارت ايران در بلژيك همراهي مي كردند.
با توجه به اجراي پروژه هاي مدرنيزاسيون و الكترونيكي نمودن ترخيص گمركي توسط گمرك ايران و ارزيابي مثبت اين اقدامات توسط كارشناسان سازمان جهاني گمرك در اواخر سال ميلادي گذشته، و نيز حضور فعال و موثر در كميته حسابرسي، گمرك ايران به شاخصي در ميان گمركات دنيا تبديل شده است.

شركت دكتر كرباسيان در هفتاد و هفتمين اجلاس ITC

همچنين دكتر مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك ايران در هفتادمين سالگرد تأسيس كميته حمل‌ونقل ITC همزمان با هفتاد و هفتمين اجلاس ITC به دعوت "فريز باخ" دبير اجرايي UNECE شركت كرد.

منبع : اخبار گمرك

بازدید : 495
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كارنامه تجارت خارجي كشور در 11 ماهه سال جاري منتشر شد

گمرك ايران كارنامه تجارت خارجي كشور را در 11 ماهه سال جاري منتشر كرد.

بر اين اساس صادرات غير نفتي ايران به 38 ميليارد و492 ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 21 صدم درصد افزايش داشته است.
ميزان واردات ايران در مدت ياد شده به 38 ميليارد و 415 ميليون دلار رسيد كه در مقايسه بامدت مشابه سال قبل 3 و 47 صدم درصد رشد داشته است.
مازاد تراز تجاري ايران در اين مدت به مثبت 77 ميليون دلار رسيد كه نشان مي دهد تراز تجاري كشورمان همچنان مثبت است.
ارزش دلاري تجارت خارجي ايران در 11 ماهه سالجاري در مجموع به 76 ميليارد و 907 ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با پارسال يك و 8 دهم درصد رشد داشته و تجار ايراني يك ميليارد و 371 ميليون دلار بيشتر از پارسال با ساير كشورها تجارت داشته اند كه نشان دهنده بزرگتر شدن تجارت خارجي ايران طي يازده ماهه سالجاري است.مجموع ارزش تجارت خارجي ايران در 11 ماهه سال گذشته 75 ميليارد و 536 ميليون دلار بود.

بازدید : 463
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ديدار رييس كل گمرك ايران با دبير كل سازمان ايرو

دكتر كرباسيان رييس كل گمرك ايران با امبرتو دوپرتو دبيركل سازمان حمل و نقل بين الملي جاده اي( ايرو) در ژنو سوييس ديدار و گفت وگو كرد.

در اين ديدار دبير كل ايرو موفقيت گمرك جمهوري اسلامي ايران را در اجراي الكترونيكي تير (اي تير) با كشور تركيه را براي ۷۰ عضو كنوانسيون بسيار جالب توجه دانست و اعلام كرد؛ با وجودي كه از سال ۲۰۰۲ بحث الكترونيكي كردن تير مطرح بود اجراي آن توسط گمرك جمهوري اسلامي ايران به عنوان پيشرو در الكترونيكي كردن تير باعث تحسين اعضا و ترغيب آنها براي گسترش تير الكترونيكي شد به گونه اي كه كشورهايي كه متقاضي اجراي اي تير هستند رو به افزايش است چرا كه در آينده مجبور به حذف سيستم هاي قديمي كاغذي هستيم چون امنيت و سهولت كار در الكترونيكي شدن است.
.

بازدید : 503
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

فراخوان تصدي پست كارشناس فني نمانكلاتور سازمان جهاني گمرك

سازمان جهاني گمرك از كشورهاي عضو براي تصدي پست كارشناس فني نمانكلاتور در زمينه شيمي دعوت مي نمايد تا در صورت واجد شرايط بودن نسبت به تكميل فرم درخواست اقدام نمايند.

شرايط احراز :
دارا بودن مدرك دانشگاهي در علوم شيمي و يا تجربه كاري مشابه، آشنايي كامل با سيستم هماهنگ شده خصوصا بخش شيمي (فصول 25 الي 40) و تجربه كاري در زمينه طبقه بندي كالا در سطح ملي و ترجيحا در لابراتوار گمركي و يا در سطح بين المللي در 5 سال اخير
دارا بودن دانش كافي در خصوص قسمتهاي V, VII و نيز آشنايي كامل با ديگر بخشهاي سيستم هماهنگ شده
تسلط كامل (نوشتاري و صحبت كردن) به يكي از زبانهاي رسمي سازمان جهاني گمرك (انگليسي يا فرانسه) و داشتن دانش كاري در ديگر زبان
دارا بودن قوه تحليلي بالا و مهارتهاي ارتباطي و نوشتاري

تعداد صفحات : 12

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 133
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 192
  • بازدید کلی : 1746473
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی